Onze school

Prinsenhof is een christelijke school voor speciaal basisonderwijs met als doel een fijne en vertrouwde plek te zijn voor onze leerlingen. We hechten veel waarde aan sociale normen en waarden, elkaar respecteren en leren samenwerken. We werken ontwikkelingsgericht, waarbij zowel de leerlingen als de leerkrachten hun inbreng hebben. Zo creëren we een school waar we ons allemaal fijn voelen én gezamenlijk veel leren!

School in cijfers

Hier vindt u resultaten waaruit blijkt hoe wij scoren ten opzichte van het landelijk gemiddelde en hoe onze leerlingen, ouders en leerkrachten Prinsenhof waarderen.

Sfeer & veiligheid

Wij vinden het belangrijk dat iedereen zich bij ons op school prettig voelt en weet waar hij/zij aan toe is. Een veilige en vertrouwde omgeving is de basis van alles.

Ondersteuning

Niet ieder kind is hetzelfde en dat realiseren wij ons maar al te goed. Speciale begeleiding en uitdaging zorgen voor passend onderwijs voor íeder kind.

Lesprogramma

Benieuwd hoe onze lessen eruit zien? De focus van ons lesprogramma is om het maximale uit ieder kind te halen, op zijn eigen niveau. Zo kijken de leerlingen samen met hun leerkracht terug op iedere les.

Vakken

Wij werken met groepen die de naam van een kinderheld hebben, om zo het competitieve element te omzeilen. Tijdens de schoolcarrière krijgt uw kind een zorgvuldig afgewogen pakket van vakken en lesonderwerpen.

Persoonlijk contact

Wij ontmoeten u graag! Dit kan door middel van een persoonlijke rondleiding, het jaarlijkse kennismakingsgesprek of tijdens onze oudercontactmomenten.

Samenwerking met ouders

Bekijk wat u kunt doen voor onze school. Van hulpouder tot de MR of OR; er zit ongetwijfeld iets tussen wat bij u past!

Kindcentrum

Een plek waar onderwijs en kinderopvang naadloos op elkaar aansluiten. Het verschil tussen school en opvang bestaat hierdoor niet meer.

Continurooster

Wij werken met een continurooster, wat inhoudt dat de kinderen drie dagen in de week op school lunchen. U leest hier meer over de overblijf en hoe u zich kunt aanmelden als overblijfmedewerker.

Schoolteam

Maak kennis met ons enthousiaste en gedreven team van directie en leerkrachten die zich dagelijks maximaal inzetten voor de ontwikkeling van uw kind!